Boeken Bellen
Beschikbaarheid laden
Check beschikbaarheid

Gastenboek 't Kruisselt in De Lutte: 'Zelfs de eitjes smaken hier beter'

Veel auto’s op de parkeerplaats hebben fietsdragers. Vroege golfers staan klaar bij de afslag. Een jeu de boules-speler vist zijn ballen van de grond met een magneet aan een touw. Het gastenboek van dit hotel met oranje-wit gestreepte markiezen ligt op de balie van de receptie, naast het pinapparaat.

Geslachtsdeel
Het gastenboek van hotel ’t Kruisselt in De Lutte – een vroegere priesterschool – wijkt af van eerder geziene gastenboeken. Het is van een langwerpig, liggend formaat. En hier en daar blijkt er een pagina uit te zijn gescheurd. “Censuur”, verklaart directeur Linda Piening die het hotel samen met haar man runt, hartelijk lachend. “Er zijn hier ook wel zakenmensen te gast, die soms te veel drinken en dan iets lolligs in het gastenboek tekenen. Maar een geslachtsdeel past er wat mij betreft niet in”, zegt ze.

Het gastenboek wordt veel gebruikt. Gasten kunnen laten zien dat ze erbij horen. “Jongeren bouwen op internet hun community’s. Daar schrijven ze hun snelle opvattingen. Ons gastenboek toont onze community die wat hoger van leeftijd is. Het is hoffelijker van toon dan wat je online leest”.

Serieuze zaak
De plek waar het ligt en de manier waarop zij ermee omgaat geeft aan dat het gastenboek een serieuze zaak is. In 2016 toen Linda Piening hier begon, vroegen gasten waarom het ontbrak. 4 april dat jaar kon de eerste er een stukje in schrijven. Het is daarna onderdeel geworden van de bedrijfsvoering. Nergens wordt het zo zorgvuldig gelezen door directie en personeel als hier.

Ze vertelt dat ze eens per maand de mooiste nieuwe opmerkingen overschrijft voor de website. Het gastenboek daar vult zij op die manier zelf en kan het dus helemaal naar haar hand zetten. Het krijgt volledig de uitstraling die zij van het hotel wenst: gastvrij, huiselijk, goed verzorgd in alle punten. Ze springt op om voor een van de gasten snellere bediening te regelen.

Het werkt als pr voor nieuwe bezoekers, maar bindt ook vaste gasten. “Ze vinden het heel erg leuk als ze hun verhalen teruglezen op de site”, constateert Linda. Ze bladert door de gastenboeken op zoek naar het paar uit IJsselstein dat personificatie van die band is. Gevonden. De schrijver vraagt zich af wat hij nu nog moet noteren waarover hij niet al eerder de loftrompet heeft gestoken. ‘We zijn hier nu voor de 53ste keer’, schrijft hij verderop.

In verloren minuten, vooral aan het einde van het diner, betrapt Linda haar personeel erop dat het leest in het gastenboek en er de waardering oogst. Het stimuleert, het maakt enthousiast. Vrijwel alle teksten ademen positiviteit, zoals dat in een gastenboek volgens Linda hoort. ‘Wij zijn weduwe en weduwnaar en zijn onlangs begonnen aan een tweede liefde. Dit weekend was een try-out en in uw hotel is dat uitstekend bevallen’, staat er.

De enquêtes op de kamers zijn meer om verbeterpunten te ontdekken. Linda legt ze vast in overzichten, selecteert maandelijks de meest voorkomende en die maken kans in het investeringsplan te komen voor volgend jaar. Zo buigt Linda zich nu over de vraag of er meer kamers met hoge bedden moeten komen.

Tips
Maar ook uit het gastenboek plukt ze tips. Iemand heeft zich recent gestoord aan het geluid van schuivende stoelen. ‘Makkelijk op te lossen met viltjes onder de poten’, schrijft hij. Linda heeft ze net gekocht. Een ander vraagt om beugels in de inloopdouche: ze zijn er inmiddels.

Niet elke wens in het boek gaat in vervulling. Er zijn mensen die wel een koelkastje op de kamer zouden willen. Linda aarzelt. “Ik zie gasten met boodschappen terugkomen. Daar maak ik geen punt van”, legt ze uit. “Maar wat we liever niet willen is dat mensen zich terugtrekken op hun kamer. Samenzijn, bijvoorbeeld hier op het terras, hoort bij de sfeer die we willen creëren. Daarom organiseren we ook activiteiten.”

Huiselijkheid
Huiselijkheid mag niet verloren gaan. Zelfs in haar eigen woordkeus let zij daarop. Hier in ’t Kruisselt komen mensen volgens Linda ‘logeren’. Anders dan in een museum waar mensen maar kort verblijven, heeft het hotel de kans met gasten een persoonlijke band op te bouwen. Waardering kan pas komen als er een goed onderling contact is.

Dan kan een gast schrijven dat hier zelfs de eitjes beter smaken en dat haar man dit bevestigt. De rust, de natuur en hartelijkheid in het Twentsche land is ‘onbetaalbaar’, schrijft een ander. Linda: “We pretenderen het mooiste van Twente te zijn. Of dat zo is weet ik niet, de gast moet het zeggen.”

“We pretenderen het mooiste van Twente te zijn. Of dat zo is weet ik niet, de gast moet het zeggen.” aldus Linda Kampman-Piening

Lees het hele artikel op https://www.tubantia.nl/losser/gastenboek-t-kruisselt-in-de-lutte-zelfs-de-eitjes-smaken-hier-beter~a0d939b1/ 

Terug naar overzichtBoek direct bij het hotel, telefonisch of online en u betaalt nooit reserveringskosten!
't Kruisselt
"Ontzettende goede uitleg en prima regeling i.v.m. de Corona regeling. Personeel deskundig en enorm behulpzaam, de maaltijden kwamen uit een uitstekende keuken. Zeker voor herhaling aan te bevelen." De heer en mevrouw Geerlings - augustus - 2020
"Heerlijk weekend, in een fijn hotel, met allemaal lieve ,vriendelijke mensen. Goed ontbijt en elke avond een goed verzorgd en smakelijk diner, waarbij naar mijn idee zelfs de kleuren van de maaltijd mooi met elkaar combineerde!" Mevrouw M. Slappendel van Teylingen - september 2020
"Inchecken bij het "t Kruisselt voelt meteen als een warm bad. De zeer vriendelijke ontvangst door het personeel van de receptie en de ambiance hebben wij als zeer prettig ervaren. Het hotel ligt in het prachtige Twentse land met veel mogelijkheden tot fietsen en wandelen. De service is geweldig of het de medewerkers van de receptie, het restaurant, de bar of de housekeeping betreft, allemaal geweldig. Wij komen zeker nog eens terug." De heer G. Boons - januari 2020
"Dat het een hotel is waar de gasten nog echt als gasten behandeld worden en je direct op je gemak bent." De heer A. van der Elst - februari 2020
"Hotel "t Kruisselt is een geweldig fijn hotel, een gelegenheid waar je je gelijk thuis voelt zodra je er binnenkomt. Het personeel komt heel warm over, zeer goede bediening en een geweldige keuken. Ook zijn de kamers goed en netjes aangekleed. Kort samengevat een hotel waar je weer heel graag terug komt." H van Zonneveld - februari 2020
"Fantastisch. Heel gezellig en rustig. Zeer vriendelijke bediening. Niets is teveel. Mooie omgeving lekker bosrijk. Een aanrader." Mevrouw L. van Teijlingen - februari 2020
"Het ontvangst was allerhartelijkst. Op een prettige wijze werden de coronaregels uitgelegd. De ervaring tijdens ons verblijf was, dat deze regels o.a. tijdens het diner en het ontbijt op een efficiënte wijze werden toegepast. We hebben ons totaal niet onveilig gevoeld. Het personeel was uitermate vriendelijk. Het gebruik van het zwembad, met de behorende coronaregels, was super met veel privacy. Het diner en het ontbijt was iedere dag uitstekend verzorgd. Een prettige bijkomstigheid was, dat de omgeving van De Lutte, buitengewoon on-Nederlands aan deed. Veel glooiingen met prachtige fietsroutes." de heer J. Bos - juli 2020
"Fantastisch hotel in een prachtige omgeving, waar de rust je omarmt. Behulpzame en vriendelijk personeel." Betty - juni 2020
Twente
WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann
20200912